1. Samenvatting
De Zoete Ring is een ambachtelijke stroopwafelbakkerij die gebruik maakt van een mobiele verkoopbus waarmee verse wafels verkocht worden op markten, festivals en vaste locaties. De bus bevat alle apparatuur. Een Markttent wordt als verkooppunt opgezet. De bus biedt slaap en verblijfsruimte.
2. Ondernemer
– Naam: Edwin van de Wouw
– Ervaring: marktverkoop, klantcontact, voedselbereiding, HACCP-gecertificeerd
– Doel: mobiel foodconcept met vrijheid en lage vaste lasten
3. Producten & Diensten
– Verse wafels, snippers, lollies, verpakte varianten.
– Mobiele catering.
– Bus met markttent, stroopwafelset, werktafel, verpakkingen.
4. Marktanalyse
– Flexibele inzet.
– Beleving ter plaatse.
– Doelgroep: festivals, campings, events, stads markten.
– Concurrentie: beperkt mobiel aanbod.
5. Leveranciers & Inkoop
– Triz Setah.
– Markus Stroopwafels.
– Sligro Tilburg.
– Van de Meester.
-Stroopwafelijzers.
6. Productie & Apparatuur
– Bus met ijzer, pan, tent, werkblad, aggregaat, water, opslag, koelkast, camperdeel
7. Juridisch & Administratief
– BTW 9% & 21%
– KVK
– Mobiele ontheffing
– Vergunning
– HACCP
8. Marketing & Branding
– Bus + tent met logo
– Website
– Socials
– QR-code flyering
9. Financiën
– Bus: €10.000–15.000
– Tent: €3.500–4.500
– Inrichting tafels/stoelen etc: €3.500
10. Stappenplan eerste 5 maanden
Zodra de benodigde financiering is verkregen, starten we met…
– Maand 1 & 2: Bus + Tent. (aankoop + verbouwing)
– Maand 3: HACCP cert + Verdere inrichting + Inschrijvingen festivals.
– Maand 4: Verkoop start (BvP Avonduren + Markten Tilburg Weekends)
– Maand 5: Social media live. hoofddoel: YouTube, Insta, Facebook
11. Maatschappelijke Missie – “De Zoete Missie”
De Zoete Ring wil meer zijn dan een commercieel stroopwafelbedrijf. Vanuit mijn persoonlijke drijfveer wil ik met dit bedrijf ook bijdragen aan een warmere samenleving. Daarom verbind ik een deel van mijn omzet, productie of inzet aan maatschappelijke acties. Denk hierbij aan het uitdelen van verse stroopwafels bij AZC’s, voedselbanken of buurtinitiatieven.
Mijn doel is om met elke verkoop ook iets te geven, of dat nu een glimlach, een wafel of een moment van warmte is.
Deze missie geeft extra betekenis aan het ondernemerschap en maakt De Zoete Ring ook een verbindende kracht in de samenleving.
